تیم برتر
رئال مادرید 11 بارسلونا 3

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 107
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

در 31 سالگی ، توانسته که پنجمین لالیگایش را جشن بگیرد . ایکر که دوران فوتبالی موفقی داشته است می گوید :" بله ، بردن این لالیگا خیلی مشکل بود . رقابت با حریفی نظیر بارسلونا ، معنای خاصی دارد و ما از کارمان راضی هستیم . اما بیشتر می خواهیم و فصل بعد می خواهیم که بهتر از این هم باشیم. "
در 31 سالگی ، ایکر می داند که کم کم دارد به سن های ریسکی نزدیک می شود . برای بازیکنان درون زمین (یعنی به جز گلرها) این سن به معنی نزدیک شدن به پایان دوران فوتبال است . اما برای یک دروازه بان ، شرایط فرق دارد . کاسیاس فعلا می خواهد بماند .

تا 36 سالگی
قرارداد ایکر با رئال تا 2017 است یعنی تا 36 سالگی . او قراردادی مادام العمر در زمان مدیریت رامون کالدرون بست که در سال 2017 ، این قرارداد بر اساس بازیهایی که انجام می دهد ، به طور خودکار تمدید می شود .
عجیب نیست که کاسیاس پس از 36 سالگی هم در رئال بماند . مثلا ادوین فن در سار ، دروازه بان هلندی در 40 سالگی ، دستکش هایش را آویخت . کاسیاس می گوید :" می خواهم فوتبالم را در رئال به اتمام رسانم . در این جا شروع کردم ، حس می کنم که مادریدیسمو هستم و نمی توانم که خود را در پیراهن دیگری ببینم . "
او اولین بازشی در پیراهن رئال در را 17 سالگی ، در سن مامس و زیر نظر دل بوسکه انجام داد . حالا و در 31 سالگی ، همچنان بی نقص است . چابکی و چالاکی خود را حفظ کرده و خبری از خستگی در او دیده نمی شود . باز هم در بازیهای مهم ، تاثیرش را گذاشت .

سالگرد هفتمین چمپیونزلیگ
امروز درست است که سالروز تولد سن ایکر است اما بر اساس تصادف فوتبال ، سالگرد یک روز تاریخی دیگر هم هست . هفتمین قهرمانی اروپایی رئال در آمستردام . 14 سال پیش ، رئال مادرید با زیدان در یوونتوس ، زیر نظر هاینکس برنده شد . کاسیاس در آن زمان 17 ساله بود .
ایکر کاسیاس ، بهترین جامهایی که می توانسته را برده است . جدا از پنج لالیگایش ، به دو چمپیونزلیگ ، سه سوپرکاپ اسپانیا ، یک جام بین قاره ای و یک سوپرکاپ اروپا رسیده است . او با تیم ملی اسپانیا نیز به یورو و جام جهانی دست یافته است . او در این دو تورنمنت ، نقشی کلیدی داشت و توانست که قدرت فوتبال اسپانیا را به جهانیان نشان دهد .
جدا از روند فوتبالش ، از نظر شخصیتی هم دوست داشتنی است . او در خدمت خانواده و دوستانش است و در فعالیت های انساندوستانه شرکت می کند . بنیاد خیریه اش خیلی فعال است . حالا در حالی که 31 سال دارد ، اسپانیا می تواند به داشتن بهترین دروازه بان جهان ، افتخار کند .

منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy
مدافع فرانسوی که مد نظر پی اس جی و یونایتد هم بود ، افشا کرد که حضور خوزه مورینیو روی نیمکت رئال ، یکی از کلیدهایش رای این انتقال بوده است :" تفاوت این جا بود که مربی پرتغالی گفت که می خواهد با من کار کند . این برای من تضمینی برای پیشرفت بود . این اتفاق در تصمیمم نقشی کلیدی داشت . "
بازیکن فرانسوی همچنین در مورد نقش زیدان گفت :" اولین رئالی که با من تماس گرفت ، زیزو بود . در آن زمان نگران کنکورم بودم . "
در مورد لقب " آقای پاک " که به او داده شده بود گفت :" من درون زمین کم خطا می کنم ، پس این لقب را دوست داشتم . " واران در این فصل ، 15 بازی در لالیگا ، کوپا و چمپیونزلیگ انجام داد که 14 خطا انجام داد ، یعنی کمتر ازیکی در هر بازی و حتی یک کارت زرد هم نگرفت . در 9 بازی در لالیگا ، فقط هشت خطا کرد . چهار تا از خطاهایش در چمپیونزلیگ بودند و دو تا در کوپا .
واران که برای مسابقه با لتونی و قزاقستان در لیست تیم زیر 21 سال فرانسه ، قرار گرفته است ، یکی از بازیکنان آینده دار و مهم در فوتبال فرانسه است . او در این باره که در یورو حضور ندارد گفت :" برایم ناراحت کننده نیست . تیم ملی هدف بلند مدت است نه کوتاه . حالا هدفم روی صعود به یوروی آتی است . زمان بیشتری لازم دارم تا اول در رئال بدرخشم و بعد در تیم ملی . "
واران ، فصل اولش در رئال را با موفقیت به اتمام رساند . با فوتبال ، شهر و فرهنگ اسپانیا هماهنگ شد . حتی گواهینامه اش را هم گرفت .


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy

دلایل متعددی برای قدیس بودن مورینیو وجود دارند . امروز ، بهتر از مسی است . بازیکن آرژانتینی شاید ادعا کند که 72 گل زده اما 60 گل کریستیانو ، بها و ارزش خیلی بیشتری داشتند و در لحظات حساس تری از فصل بودند . مسی در زمانی شم گلزنیش گل کرد که بارسا ، هم لالیگا را از دست داده بود و هم چمپیونزلیگ را . او در بازیهای مهم فصل ، محو بود . در لندن ، روی گلی که تیمش توسط چلسی خورد ، مقصر اصلی بود . در بازی برگشت در نیوکمپ هم یک پنالتی را خراب کرد . در الکلاسیکوی نیوکمپ هم که سرنوشت لالیگا را مشخص کرد ، کاملا گم بود و حتی یک شوت هم به دروازه کاسیاس نزد .
در این سه بازی کلیدی ، مسی نه گلی زد و نه چیزی از خود بروز داد تا زمینه ساز ناکامی تیمش باشد . اما کریستیانو نقشی کلیدی در پیروزی مقابل بارسلونا داشت و. گلی را زد که 500 میلیون نفر تماشا کردند . علاوه بر این ، 46 گلی که زد ، کلید بردن بهترین فصل لالیگای تاریخ بود . کریستیانو بهتر از مسی است و لایق توپ طلاست .
توماس رونکرو


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy
امسال دوستاران فوتبال در سراسر جهان شاهد اتفاقات عجیبی در دنیا فوتبال بودند از رفتن گواردیولا تا ظهور دوباره رئال مادرید و از بین رفتن سلطه بارسلونا بر اروپا اما شاید بتوان گفت نقطه عطف این دوران در فینال چمپیونز لیگ بود فینالی که همه منتظر الکلاسیکو دیگری بودند اما چلسی به حق و بایرن به ناحق به فینال رسیدند و باید تبریک گفت به چلسی که مورینیو ساخت و حالا دی ماتئو با استفاده از فلسفه مورینیو قهرمان شد اما حالا سوال این جاست که آیا حق به حقدار رسید یا نه؟؟
هم در مورد چلسی هم بایرن بله رسید چون حق چلسی حضور در فینال بود اما بایرن نه بایرنی که با نا جوانمردی با دانستن این که رئالی ها خسته هستند بعد از نابود کردن بارسلونا و دست های پشت این تیم باز اما رئال 120 دقیقه مردانه ایستاد و جنگید در برابر تیمی که یک هفته استراحت کرده بود اما باز هم نتوانست رئال خسته را در وقت معمول شکست دهد دیشب وقتی شاهد زانو زدن اشنایگر و اشک های او بودم یاد زانو زدن مورینیو در زمان پنالتی های اون بازی افتادم در فینال روی منصف فوتبال را شاهد بودیم چرا که تیم مغرور و خودبین بایرن توسط یک بازیکن سیاه پوست شکست خورد تیمی که همیشه به نژاد پرست بودن بازیکن ها و طرفدارانش معروف است بازیکنی مثل نویر که وقتی دروگبا را پشت توپ دید چنان نگاه حقیرانه ای به او کرد که مثل اینکه به انسانی پست نگاه می کند اما همین انسان او را مغلوب کرد حق بایرن نبود که قهرمان بشه چون تیمی که بازیکنانش خود را برترین انسان ها می دانند حق گرفتن این جام را ندارند باید به چلسی و طرفدارانش باید تبریک گفت به ویژه انهایی که در آریانز ارنا در مقابل ژرمن ها همه ی توهین های آنها را تحمل کردند اما با جام به لندن برگشتن اری ژرمن ها با اشک به خانه هایتان بروید چون روزی مادریدسمو ها با اشک به خانه رفتند چوب خدا بی صداست بهتر است به جای قهرمانی در عالم پوچ خود سیر کنید


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy
سرجیو راموس ، پریشب هم پس از بازی فینال چمپیونزلیگ در صفحه توئیترش به نویر کنایه زده بود و گفته بود :" نمی دانستم که راموس به باخت در فینال ها عادت دارد . سال بعد می بینیم که چه می شود ... ! تواضع ، لازمه قهرمانی است . "
راموس امروز گفت :" این فقط یک پاسخ بود ونباید زیاد بزرگش کرد . فوتبال پیچ و هم های زیادی دارد و باز هم همدیگر را خواهیم داد . "
مدافع آندلوسی اشاره اش به پنالتی زنی نویر بود و اشاره داشت که اسپانیا و آلمان در یورو ، رو در روی یکدیگر قرار می گیرند . راموس گفت :" اگر پنالتیش ررا گل کند ، تبریک می گویم . برای این که یک دروازه بان درجه یک بماند باید خیلی تلاش کند اما اگر می خواهد مهاجم شود ، به خودش مربوط است . هر کس باید روی تیم خودش تمرکز کند . حالا تورنمنتی داریم که خیلی مهم است و شاید در یک چهارم یا نیمه نهایی به آنها بخوریم . "


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy
دیدیه دروگبا ، مد نظر رئال مادرید قرارداد دارد . فصلش را با بازی خارق العاده در فینال چمپیونزلیگ به اتمام رساند تا نامش پیرامون رئال قرار گیرد . این در حالیست که ال موندو هم خبر از تمایل بارسا به او داده بود .
بازیکن ساحل عاجی با این که 34 سال دارد ، از نظر فنی و بدنی در بهترین سطح است و این را مقابل مدافعان بایرن هم نشان داد . ساختار فوق تدافعی تیم مورینیو ، اگر دروگبا را نداشت به هیچ نتیجه ای نمی رسید . قرارداد بازیکن اهل قاره آفریاق ،  در 30 ژوئن به اتمام می رسد و به گزارش فرانس فوتبال ، به هم تیمی هایش گفته که می رود . اگر رئال در نهایت او را بخرد ، اتفاق بدی نخواهد بود . در حقیقت حضور بازیکن چلسی می تواند تضمینی برای خط حمله رئال باشد چرا که مورینیو همیشه گفته که سه مهاجم می خواهد . به خصوص بازیکنی نظیر دروگبا که سابقه کار با مربی پرتغالی را هم داشته است .


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy

مورینیو به دنبال خلاقیت بیشتر در خط هافبک تیمش است و برنامه ریزی برای فصل بعد را هم آغاز کرده است . او از مثلث هجومی با 118 گل کریستیانو ، هیگوائین و بنزما خیلی راضی است اما اعتقاد دارد که در فاز خلاقیت ، به جز اوزیل گزینه دیگری ندارد . از کاکا نمی توان انتظار چندانی داشت . در حقیقت بسیاری معتقدند که بازیکن برزیلی در نهایت به پی اس جی ملحق می شود . بدین ترتیب مورینوی در بازار به دنبال بازیکن است و یکی از گزینه هایی که خوش درخشیده است ، داوید سیلواست .
هافبک منچستر سیتی که در لیست دل بوسکه ، جایش را تثبیت کرده توانسته که نظر مثبت مربی پرتغالی را جلب کند . مورینیو عملکرد این بازیکن را در لیگ انگلیس تحت نظر داشته و از پیشرفتش کاملا رضایت دارد .
در حقیقت اطرافیان سیلوا خبر داده اند که یکی از طرف رئال اخیرا در مورد شرایط بازیکن جویا شده و پرسیده که آیا خود بازیکن راضی به مذاکره است یا نه . نباید فراموش کرد که روابط رئال و سیتی فوق العاده است ، به حدی که پارسال این دو باشگاه در مورد پیوستن آگرو به سیتی ، کاملا با یکدیگر به توافق رسیدند تا با توجه به کنار کشیدن رئال ، سرجیو به لیگ انگلیس برود . دو سال پیش هم سیلوا می توانست به رئال بپیوندد اما مورینیو خودش جلوی این انتقال را گرفت .
در تابستان 2010 ، رئال مادرید مذاکراتی با والنسیا صورت داد و حتی توافقات حاصل شد . اما در نهایت این انتقال به خاطر نظر مورینیو محقق نشد . مربی می خواست که دی ماریا که یک بال است ، کاروالیو در خط دفاع ، خدیرا به عنوان یک هافبک جنگنده و اوزیل به عنوان یک بازیکن تکنیکی بهره ببرد .
اما مورینیو ، از روند سیلوا در لیگ انگلیس راضی است . این بازیکن در 26 سالگی ، خود را به عنوان بازیکنی تکنیکی با دید بالا مطرح کرده است . حضور بازیکن اهل قناری در رئال باعث خواهد شد که اوزیل زیاد هم بی خیال نباشد و از سویی پروژه اسپانیایی شدن فلورنتینو هم به ثمر می نشیند . سیلوا که چندین روز در جزایر قناری استراحت کرده ، منتظر خبر از سوی رئال است .

بهترین پاس گل دهنده در لیگ انگلیس
سیلوا بهترین آمار را در زمینه پاس گل در لیگ انگلیس داشت . امسال 15 پاس گل داد ، در حالی که اوزیل با 17 پاس گل ، بهترین آمار را در لالیگا داشت . جالب است که ماتا و اکوادور با 13 و آدبایور با 11 پاس گل ، دیگر نفرات در این رده بندی بودند .


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy

منچستر یونایتد ، ارزشمند ترین مارک فوتبالی جهان با 672.9 میلیون یورو ارزش باقی ماند . آنها فصل 12-2011 را بدون جام باقی ماندند .
به گزارش فینانس فوتبال ، بایرن مونیخ نیز با افزایش 230.3 میلیون یورویی در ارزش نامش ، جایگاه دوم را از رئال مادرید گرفت .  در رده چهارم نیز بارسلونا قرار گرفته است . بحران اقتصادی در اسپانیا و بیکاری به نظر می رسد که تاثیر قابل توجهی در افت ارزش نام رئال و بارسا داشته باشد .


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy

ژوئن 2015 . این تاریخ انقضای رکورد رائول به عنوان آقای گل تاریخ رئال مادرید در لالیگاست . کریستیانو با این روند ، فقط سه سال تا کنار زدن بازیکنی که شماره 7 را از او به میراث برد ، فاصله دارد . در حقیقت در عرض شش فصل ، می تواند آقای گل تاریخ باشگاه شود .
رائول در لالیگا 228 گل در 16 فصل و 550 بازی زد . کریستیانو در 101 بازی 112 گل زده و به میانگین 37.6 گل در هر فصل در لالیگا رسیده است . بدین ترتیب در دو فصل می تواند به رکورد کاپیتان سابق رئال برسد .
حتی یک سال بعدش می تواند رکورد 251 گل زارا را هم بشکند . تازه با توجه به این که در دو فصل اخیر بیش از 40 گل زده ، این آمار می تواند شکننده تر باشد .  میانگینش به این خاطر افت داشته که در فصل اولش در رئال ، دو ماه مصدوم شد . در فصل 10-09 فقط 26 گل زد اما در دو فصل اخیر ، 40 و 46 گل زد .
شاید رسیدن به رکورد کلی رائول که 323 گل در تمامی تورنمنت ها بود ، مشکل تر به نظر آید . کریستیانو 147 گل زده و باید به طور میانگین در این سه فصل ، به طور متوسط 58 گل بزند . امسال 60 گل رسمی زد اما این میانگین برایش به طور کلی ، فصلی 49 گل است .
واقعیت این است که کریستیانو ، در جمع گلزنان برتر تاریخ رئال است . شاید باورکردنی نباشد که یک بازیکن در عرض سه سال بتواند در جمع ده آقای گل برتر تاریخ رئالف مادرید باشد . اما کریستیانو به آن رسید . در مدتی سه ساله ، او توانسته که دهمین آقای گل برتر تاریخ باشگاه باشد .

پیشرفت قابل توجه
با نگاهی به فصل آینده ، می شود حدس زد که کریستیانو بتواند چهار اسطوره دیگر را جا بگذارد . آمانسیو (154) ، بوتراگوئنو (170) ، پیری (172) و خنتو (178) قربانیان بعدی بازیکن پرتغالی هستند که حداقل می تواند در فصل بعد ، 32 گل بزند . بدین ترتیب در ژوئن آینده ، می تواند ششمین گلزن برتر فصل آینده باشد .
کریستیانو اگر بتواند امسال مثل فصلی که گذشت ، 60 گل بزند به رکورد 207 گل می رسد و در یک قدمی هوگو سانچز 208 گله قرار می گیرد . در چهار فصل حضور در رئال ، کریستیانو می تواند به مهاجم اسطوره ای مکزیکی برسد که هفت فصل در باشگاه بود . در عرض چهار سال ، نیستلروی هلندی فقط 83 گل زد ، آن هم در حالی که خیلی ها می گفتند یک گلزن ذاتی است .
آمار کریستیانو نشان می دهد که بهترین گلزن تاریخ رئال است . به طور میانگین ، او رکورد دار رکوردهاست . هیچ بازیکن رئال مادرید حتی نتوانسته که به آمار درخشان این ستاره نزدیک شوند .


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy

کریستیانو ، مهاجم رئال مادرید نشان می دهد که با وجود تمامی تلاش ها برتی نخریب وجهه اش ، همچنان دوست داشتنی تر از لئو مسی است . در حقیقت بر اساس گزارش " اسمتریکا " ، بازیکن پرتغالی ، هشت میلیون هوادار بیش از بازیکن آرژانتینی در فیس بوک ، هوادار دارد .
مهاجم رئال مادرید ، در فصل 12-2011 با رکورد 44 میلیون هوادار در مسی رسید در حالی که مسی در حدود 35 میلیون طرفدار دارد . فاصله ای هشت میلیونی که در نوع خود ، جالب توجه به نظر می رسد . کریستیانو در روز تولدش ، 101.497 پیغام تبریک در فیس بوک دریافت کرد که آمار قابل توجهی است . از سویی 57 بازیکن ، در موردش در این شبکه اجتماعی نوشتند .


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy

 لوئیز فابیانو ، مهاجم سابق سویا که اکنون در سائوپائولو توپ می زند ، در مورد گذشته باشگاهش صحبت کرد . مهاجم برزیلی اخیرا انتقاد کرده بود که با این که سالهای خوبی در پیزخوان داشت ، باشگاه سویلی به او اجازه نداده که راهی باشگاه بزرگتری شود .
بازیکن برزیلی گفته بود :" من در اروپا خیلی راحت بودم اما برایم ناراحت کننده بود که سویا پیشنهاداتی از یووه ، رئال ، بارسا و ... می گرفت و نمی گذاشت که من بروم . آنها می خواستند بازیکنانشان را حفظ کنند . " در حقیقت او ناراحت بوده که نتوانسته در باشگاه های درجه یک اروپا بازی کند .
در حقیقت دل نیدو ، مدیر سویا عامل اصلی این اتفاق است . او دشمنی دیرینه ای با رئال دارد و در حقیقت رئال در سالهای اخیر به جز باپتیستا نتوانسته که خرید دیگری از سویا داشته باشد .

 


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy

نوری شاهین ، ارزشهای را در رئال به اثبات می رساند . او می خواهد که پس از یک فصل ناموفق ، بالاخره چیزی از خود نشان دهد .
ملی پوش ترکیه ای در تابستان 2011 به رئال ملحق شد اما مصدومیت ها امانش را برید . حالا او می گوید :" می خواهم در بزرگترین باشگاه جهان بمانم . می خواهم در این جا موفق شوم و ارزشهایم را در رئال مادرید به اثبات رسانم . در رویای موفقیت در  این باشگاه هستم . "


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy
اصولا مرغ همسایه شباهت زیادی به غاز دارد و مرغ خانگی هر چقدر هم خوب باشد خریدار ندارد . حکایت رئال مادرید هم همین است . برخی از نفرات در تیم هستند که انگار هر چه کنند دیده نمی شوند . برای عینی تر و قابل درک تر شدن مسئله ، به دو نمونه اشاره می کنم : رافائل واران و علی الخصوص استبان گرانرو .

دزد دریایی
در ابتدا با دومی شروع می کنم . بازیکنی که استعداد خالص است ، نظیرش در فوتبال امروز هم نایاب است . بازیکنی که سبک فوتبالش شباهت زیادی به ژاوی دارد و به نوعی او را عامل اصلی "حفظ توپ " در رئال می توان دانست . در فصلی که گذشت در مقابل حریفانی که بسته بازی می کردند به خصوص در برنابئو (لوانته ، ساراگوسا و ...) با سبک بازی خاصش که مبتنی بر حفظ توپ بود ، کاری کرد که برد ، آسان تر بدست بیاید و اتفاقات فصل های گذشته که ناکامی مقابل تیمهای کوچک بود ، تکرار نشود .
اما دو شاهکار بزرگش در پامپلونا و نیوکمپ بودند . در استادیوم اوساسونا ، کاری کرد کارستان . با سبک و شیوه خاصش ، نکونام که امسال بی تیم مانده را مبهوت خود کرد تا یکی از سنگین ترین شکست های خانگی تیم سرخ پوش در خانه ، حاصل شود .
اما کاری که در نیوکمپ کرد ... درست یادم است که روز بعد از بازی برگشت کوپا دل ری بود که از توانایی هایش نوشتم . در حالی که برخی گمان می کردند که 5-0 دیگری در راه است ، در نیمه دوم به کلی جریان بازی را عوض کرد . با پیاده کردن بازی بارسا علیه خود این تیم ، کاری کرد که گواردیولا عاجز بماند و دست به دامان تیکسیرا شود که هر چه زودتر به این بازی خاتمه دهد .
شاید به بازی گرانرو نقدهایی باشد که مثلا تکنیکی نیست یا سرعتی نیست ، اما مگر ویژگی های بوسکتز چیست ؟ استبان در کنار این که با پاسکاری هایش بازی را راه می اندازد ، شوتزن هم هست و از سویی تعصب در تک تک حرکاتش موج می زند .
شاید انگیزه های بازیکنی نظیر خدیرا ، مسائل مادی (افزایش دستمزد و ...) یا حفظ جایگاه در عرصه ملی باشد اما برای ال پیراتا اصلا این چیزها مهم نیست . یکی از کمترین دستمزدها را در میان اعضای تیم می گیرد و حتی اگر ملی پوش نشود هم برایش فرقی ندارد . او از هشت سالگی تمام فکر و ذکرش این بوده که روی چمن برنابئو طنازی کند و حالا هم نمی خواهد فرصت رسیدن به هدفش را از دست بدهد .
استبان با اشتباه بدش مقابل مالاگا ، دو امتیاز را از تیم گرفت ، درست . اما آدمی برای اشتباه کردن زاده شده است . اگر به خاطر این اشتباه ، فاصله با بارسا کاهش یافت ، پس تکلیف اشتباه بزرگ آقای مربی در چیدمان ترکیب بازی رفت کوپا با بارسا چیست که باعث حذف تیم شد ؟ اشتباهی که می توان گفت یکی از فضاحت بار ترین تصمیمات تاریخ مربیگری مورینیو بود .
هنوز نمی فهمم که مگر نقش لاس در تیم چقدر مهم بوده که به دنبال جایگزینش باشیم ؟ مگر این دو ماه آخر که نبود ، کسی چیزی فهمید ؟ خدیرا ، شاهین ، گرانرو و حتی په په و کوئنت رائو در مواقع لازم ، آن قدر ویژگی و خلاقیت دارند که نیاز به بازیکنان درجه سه در کنارشان نباشد . اصلا مگر بازیکنی نظیر گرانرو باید در چند بازی خوب باشد تا حس شود که می تواند فیکس باشد ؟ اگر بازیکنی به خاطر خوب بازی کردن فیکس نمی شود ، پس معیار چیست ؟ نکند معیار مثل همان معیاری است که مهاجمی که در سه بازی حساس فصل هیچ گلی نمی زند ، باز هم در ترکیب می ماند ؟

برج ایفل
از استبان عزیز که بگذریم ، به یک مرد جوان فرانسوی می رسیم . فیکس نشدنش یک دلیل اصلی و مشخص دارد . آن هم این که ناگهان تحت تاثیر "جو " قرار نگیرد و در عرصه فوتبالی ناکام نماند . اما دلایل دیگری هم می تواند داشته باشد . مثل این که مربی فقط با بازیکنانی حال می کند که خودش بپسندد . مثلا کانالس و پدرو لئون که فرمایشی بودند ، با بدترین برخوردها از سوی او مواجه می شدند . واران را هم خودش نپسندید ، بلکه زیزوی کبیر با هوش سرشارش ، امر به آمدنش کرد .
مربی گفته " واران ، مدافعی برای 10 سال آینده رئال است " ، اتفاقا همین است که مرا می ترساند . بارها گفته ام که مربی ، عاشق دادن وعده های سر خرمن است . وعده هایی که هرگز قرار نیست به ثمره نشینند . مثل وعده رسیدن موراتا به تیم اصلی که هرگز عملی نشد و علتش هم مشخص نشد .
کسی تردیدی ندارد که په په ، قابل کنترل نیست . با تمام خوبی هایش به عنوان یک مدافع درجه یک و بی نظیر که سالها در رئال جایش خالی بود (به عبارت بهتر از 2003 و زمان رفتن هیرو) ، از نظر روانی دچار مشکلاتی است که انگار کنترلش از دست خودش خارج است . از حرکت عجیبش در بازی با لوانته گرفته تا ده ها نمونه دیگر در فصل هایی که گذشت . با تمام تعصبی که دارد اما باید پروسه پیدا کردن جایگزین برایش هر چه زودتر طی شود .
واران بی تردید از نظر مفید بودن ، یکی از بهترین های فصل رئال بود . تقریبا در همه بازیهایش از بهترین های زمین بود ، در حالی که خیلی کم بازی کرد . فکر کردن به این که یک مدافع در 15 بازی ، فقط 14 خطا انجام دهد در نوع خود ، اعجاب انگیز به نظر می رسد . توپربایی های سریع و دقیقش از یک طرف و بازیسازی و بازیخوانیش از طرفی دیگر باعث شده که اعجوبه ای باور نکردنی از او تشکیل شود . بازیکنی است که همه چیز را برای تبدیل شدن به درجه یک ترین مدافع جهان را دارد اما حقیقت این است که هنوز که هنوزه در یک بازی مهم یا نسبتا مهم ، محک نخورده است .
مربی ترجیح می دهد که به گزینه های دیگری اعتماد کند اما به هر صورت این رئال مادرید است که از استفاده نکردن از استعدادهای واران ، لطمه می خورد . این که هر چه زودتر "بلان آینده" تبدیل به یکی از نمادهای تیم شود ، به سود مادریدیسموهاست تا از شر حواشی په په راحت شوند . فرض کنید راموس و واران در کنار هم چه زوجی  شوند ...

به هر صورت ، نامهایی که پیرامون دفاع وسط و هافبک دفاعی مطرح می شوند ، چه بهتر که خریدشان عملی نشود چرا که اضافه شدن بازیکن به این پستها به معنی سوختن دو استعداد جوان است . به خصوص آن که مورینیو ، به خرید ستاره عادت ندارد و معمولا بازیکنان متوسط را می خرد. شاید اگر نیاز به خرید باشد ، به جز دفاع راست ، فقط جایگزین برای برخی بازیکنان قابل اعتنایی که می روند لازم باشد . مثلا اگر کاکا رفت ، یک جایگزین برایش نیاز است چرا که نیمکت رئال دچار خلاء می شود .


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy
رئال مادرید اعلام کرد که قرارداد خوزه مورینیو با رئال تا ۲۰۱۶ تمدید شد.

پش از این قرارداد مربی پرتغالی تا ۲۰۱۴ بود

پس از یک فصل که مملو ازشایعات درمورد اینده مربی رئال بود باشگاه با اعلام خبر تمدید قرارداد مورینیو همه را سورپرایزکرد. این خبر درست چند هفته پس از اتمام لالیگا ی۱۱-۱۲ اعلام شد

مورینیو در دو سال حضور در رئال به دو جام رسیده است .یکی کوپادل ری ودیگری لالیگا.


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy
مهاجم آرژانتینی پیشنهاداتی از پی اس جی و یوونتوس دارد و چندین باشگاه لیگ انگلیس هم به دنبالش هستند . این در حالیست که هنوز چهار سال از قراردادش با رئال مانده است . هیگوائین که قراردادش با رئال را در تابستان 2010 تمدید کرد ، امیدوار است که دستمزدش افزایش یابد .


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy
مهاجم فرانسوی در یک مراسم تبلیغاتی در پاریس گفت :" او در دنیا بهترین است . با او کارهای بزرگی کردیم . خوشحالم که ماند . به لطف او ، پیشرفت کردیم و لالیگا را بردیم . "
بنزمای 24 ساله در مورد شایعات پیرامون احتمال پیوستن گونزالو هیگوائین به پاریسن ژرمن سعی کرد که ظاهر را حفظ کند :" او هنوز بازیکن رئال است ، خوب بازی می کند و امیدوارم که بماند . "
مهاجم فرانسوی در مورد زیدان هم گفت که برایش مثل " یک برادر " بوده است و برایش " آرزوی خوشبختی " کرده است . " وی افزود :" خوب است که از بهترین بازیکن تاریخ فرانسه ، پند بگیرم . "
بنزما در مورد بارسلونا ، رقیب رئال هم گفت :" همیشه تیم بزرگی بوده اند اما به آنها فکر نمی کنیم . روی خودمان تمرکز داریم . نمی دانم که دوره عوض شده است یا نه اما به پیشرفت ادامه می دهیم . "
بنزما در مورد رویاهایش برای یورو گفت :" اسپانیا تیم سرسختی به نظر می رسد . من دوست دارم قهرمان شویم هر چند که مشکل است و تیمهای بزرگ دیگری نظیر آلمان ، انگلیس و ایتالیا هم هستند . "
وی در این باره که از نسل بازیکنانی است که در مسابقات زیر 17 سال اروپا در سال 2004 ، به قهرمانی رسیدند گفت :" خوشحالم که با آنها بازی می کنم . اما تیم ملی بیش از یک نسل است . باید همه روبراه باشیم . ما برای انجام یک یوروی خوب در کنار هم هستیم . "
بنزما گفت که می داند که انتظارات از او زیاد است اما ترجیح می دهد که حرفهایش را " درون زمین " بزند . بنزما در مورد شانس های فرانسه برای قهرمانی گفت :" هر کسی رویای پیروزی دارم . اما در حال حاضر ، باید به برد در اولین بازی فکر کنیم . "
در پایان گفت :" رویای توپ طلا را هم دارم چرا که هر کسی در ذهنش آن را هدف شماره یک ، می داند . همیشه به آن فکر می کنم و سعی می کنم که بدستش آورم . "


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy
آنها که لالیگا و چمپیونزلیگ را از دست داده اند ، حالا روی کوپا توجه دارند . نمی توانند باور کنند که بهترین تیم تاریخشان توسط رئال مورینیو کنار زده شده است . پیکه سپس در مورد حرفهای اسپرانزا آخیره ، رئیس شورای شهر مادرید هم که گفته بود برای فینال کوپا باید به سرود ملی اسپانیا احترام گذاشته شود ، گفت :" این مسائل به برخی ها مربوط نیست . سیاستمداران باید به کارهای خودشان برسند و بی خیال ما شوند . بارسایی ها می توانند نظراتشان را آزادانه ابراز کنند . " که باز هم نشان می دهد که رئال مادرید ، کار درستی کرده که بر خلاف اتلتیکو ، وطن فروشی نکرده و استادیومش را به چنین افرادی نداده است .


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy

 لوکاس مورا ، یکی از مهمترین بازیهای عمرش را انجام داد . ستاره سائوپائولو ، در یک بازی دوستانه در تیم ملی کشورش حضور داشت اما می دانست که روی سکوها ، خوزه مورینیو به او چشم دارد . مربی رئال مادرید عادت ندارد که برای دیدن بازیکنی به استادیوم برود ، مگر آن که واقعا او را بخواهد . مربی در حال جمع آوری اطلاعات از سبک بازی و زندگی این بازیکن است و حالا تست پایانی را هم از او گرفته است . او می خواست که با توجه به انتقال احتمالی بازیکن به رئال مادرید ، شرایطش را ببیند و بفهمد که آیا برای این انتقال به اندازه کافی پخته شده است یا نه .
لوکاس مورا در برابر دانمارک در هامبورگ ، یک تست مهم را پشت سر گذاشت . این هافبک سعی کرد که توانایی هایی که مربی پرتغالی دوست دارد را از خود نشان دهد : قدرت بدنی ، حرکات انفجاری و تاکتیک پذیری .
مربی رئال مادرید این روزها با این که همه اعضای تیم به تعطیلات رفته اند ، مشغول به کار است . سعی می کند که فراز و نشیب ها را تحت نظر داشته باشد . مربی می خواهد که هر چه زودتر ترکیب تیمش را کامل کند و این را با دیدن لوکاس مورا در ایمتچ آرنا نشان داد .
تمایل رئال به لوکاس ، کاملا مشخص است اما خرید این بازیکن آسان نیست چرا که سائوپائولو برای این انتقال ، 40 میلیون یورو می خواهد . وگنر ریبریو ، وکیل این بازیکن گفته که برزیلی ها می خواهند او را تا جام جهانی 2014 حفظ کنند اما مورینیو همیشه نشان داده که توانایی بالایی در جلب رضایت بازیکنان دارد .
حرکت مورینیو برای دیدن این بازیکن ، خیلی معنا دار بود . یعنی این که به لوکاس مورا اعتماد دارد . مربی همیشه روشهای خاصی پیش از خرید بازیکنان دارد . معمولا با بازیکنان تماس می گیرد تا برایشان توضیح دهد که چه برنامه ای برایشان دارد . مثلا در مورد اوزیل کاری کرد که تردیدهایش رفع شود و رئال را به بارسا ترجیح دهد .
یا همین در در مورد هیگوائین که می خواست برود ، مورینیو واسطه شود و او را متقاعد کرد که در مادرید بماند . همین اتفاق برای آدان هم افتاد ، بازیکنی که از حضور در زیر سایه کاسیاس خسته شده بود اما بالاخره قرار شد که یک فصل دیگر ، بماند .
مورینیو حالا مسئول جلب رضایت لوکاس موراست اما کار مشکلی است . سائوپائولو فقط با یک پول هنگفت راضی می شود ، رقمی که رئال مادرید ، راضی به پرداختش نیست . باشگاه از ماجرای کشدار نیمار خسته شده و حاضر نیست که دیگر چنین فضایی را تجربه کند .
البته یک گام دیگر در راه این انتقال ِ می تواند رفتن کاکا باشد . بازیکن سائوپائولو می تواند جای بازیکن سابق میلان را پرک ند . در ایتالیا دیروز از توافق میان رئال و پی اس جی خبر رسید .


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy

 سرجیو آگرو ، مهاجم منچستر سیتی در مورد آینده اش در این باشگاه صحبت کرد و شایعات پیرامون احتمال پیوستن به رئال را تکذیب کرد .
این مهاجم 23 ساله به تایمز گفت :" آینده ام در منچستر سیتی است . من می خواهم در این جا بمانم . چهار سال از قراردادم باقی مانده و فکر می کنم که حداقل تا آن موقع در این جا بمانم . شایعات همیشه هستند اما صحت ندارند . من به پیوستن به رئال یا هیچ تیم دیگری فکر نمی کنم . "
وی افزود :" سیتی با من خیلی خوب رفتار کرد . خانواده ام از حضور در منچستر راحت هستند . من می توانم هر چه که بخواهم را در این جا ببرم . ما یک جام برده ایم و می توانیم بیشتر هم ببریم . "


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy
فلورنتینو پرز

فلورنتینو پرز از فصل رئال مادرید راضی به نظر می رسید و گفت که باشگاهش " هیچ گاه از چالش دست بر نمی دارد چرا که برای پیروزی ساخته شده است ." مدیر رئال مادرید که در مراسم معارفه کتاب "لالیگای 110 " شرکت کرده بود ، در مورد ارزشهای رئال مادرید صحبت کرد و گفت که این باشگاه باید برای کسب جامهای بیشتر تلاش کند .  وی راجع به مورینیو گفت :" بی همتاست و تا مدتها ، مربی رئال مادرید می ماند "
وی افزود :" برنابئو ، سرزمینی کلیدی در تاریخ رئال مادرید است . 65 سال از تاریخمان را در این جا گذراندیم . با ارزشهای تیمی ، رشد کردیم . 110 سال موفقیت و انسجام دائمی بازیکنان و هوادارانمان را داشتیم . آنها شایسته بیشترین تلاشها هستند و می توانیم عشق را در بازوانشان ببینیم . "
او ادامه داد :" عزم دائمی ما ، بهتر شدن است . ما یاد گرفتیم که برای رئال مادرید چیزی به اسم دست نیافتنی ، وجود ندارد . هیچ گاه از چالش نا امید نشدیم . برای پیروزی زاده شدیم . ما به بهترین لالیگای تاریخ با 100 امتیاز و 121 گل رسیدیم . اینها رکوردها هستند . دستاوردهایی از سوی تیم و کادر فنی . "
همچنین فلورنتینو از تمامی " محبت " هایی که به او پس از فوت همسرش ، پیتینا شده تشکر کرد و گفت :" عمیقا از تمامی محبت و عشقی که به من و خانواده ام در تمامی این لحظات مشکل داده شد ، سپاسگزارم . "


منبع : http://ikercasillas.rozblog.com]]>
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, توسط randy
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :